طراحی کابین آسانسور

به اتاقی که مسافر، ماشین و یا بار را در خود ایمن نگه می دارد کابین آسانسور گفته می شود. کابین آسانسور از سه بخش اساسی به نام های یوک، سکو، درب کابین و دیواره تشکیل شده است. چار چوب اصلی کابین را یوک می نامیم. نقش درب کابین نیز روشن است محافظت مسافر از برخورد با دیوار چاه آسانسور می باشد. مهم ترین بخش کابین را یوک کابین تشکیل می دهد زیرا قطعات عمده ای روی آن نصب می شود که به آن اشاره می شود. سیم بکسل ها به صورت مستقیم و یا پس از پیچیدن دور فلکه یا فلکه ای هرزگرد رو یا زیر کابین متصل گردند. کفشک های رولر یا لغزشی بر روی کابین وزیر آن نصب می گردند. طراحی و ساخت کابین باید به گونه ای باشد که هم محکم باشد و هم از نظر بالانس بودن هیچ گونه انحدایی در آن رخ ندهد. لذا در ساخت یوک باید بسیار دقت گردد رفع اشکال انحراف غیر ممکن نیست اما زحمت بسیاری دارد. دلیل ساخت کابین به صورت قطعه های کوچکتر  امکان مونتاژ راحت و سریع آن را در داخل چاه و باز کردن آن برای بیرون آوردن آن را به ما می دهد.

 

کف کابین از جنس فولاد می باشد و برای کاهش صدا از مقداری چوب نیز استفاده می شود.ورق استفاده شده در سقف و کف کابین آسانسور فولاد به ضخامت حداقل 2 میلیمتر می باشد بدنه کابین نیز فولاد و ضخامت حداقل ان 1.5 میلیمتر می باشد.لته های کابین به عرض 30 تا40 سانتی متر و ارتفاع مفید آن حداقل 2 متر می باشد. لبه لته به مقدار 3.5 تا 4 سانتی متر برگشته تا امکان نصب در کابین و نیز پیچ و مهره کردن تمام قطعات را به ما دهد.

 

حد فاصل بین دیوار کابین و دیوار آسانسور باید حداکثر 5 سانتی متر باشد.فاصله بین کابین و یوک آن باید یا فنر ارتجاعی و یا لاستیک قرار گیرد تا هیچ گونه تکانه ای در هنگام حرکت متوجه مسافران قرار نگیرد.

 

تزیینات کف کابین می تواند سنگ یا سرمیک یا پوشش ضد خش بستگی به سلیقه دارد بدنه کابین نیز می تواند استیل و یا چوب و فرمیکا باشد

طراحی کابین آسانسور در ساختمان

بخشی از سیستم آسانسور که کالا یا مسافران را در خود جای می‌دهد کابین آسانسور نامیده می‌شود.کابین آسانسور دارای درب کاملا ایمن بوده و کنترل حرکت آسانسور از داخل آن برای افراد امکان پذیر می‌باشد.کابین آسانسور از سه بخش عمده شامل چهارچوب (یوک)، سکو (محل استقرار مسافر یا بار بر روی آن) و دیواره‌ها (شامل سقف، کف، دیواره‌های جانبی، پوشش‌های داخل و تزئینات کابین آسانسور) تشکیل شده است.

درب کابین آسانسور بیشتر وظیفه حفاظت از مسافرین و جلوگیری از برخورد آنها با دیواره چاه به هنگام حرکت آسانسور را عهده دار می‌باشد. یوک کابین  (Car Framee) شامل دو بخش (یوک پایین و یوک بالا) بوده و در برگیرنده تمام کابین آسانسور می‌باشد.

 

در واقع تمام وزن کابین و مسافرین توسط یوک به سیم بکسل‌ها وارد می‌شود. بنابراین علاوه بر اهمیت قدرت تحمل بار، تنظیم بودن یوک جهت جلوگیری از انحراف (خصوصا هنگام استفاده از کفشک‌های غلطکی) می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

طراحی کابین آسانسور

قطعات مکانیکی اسانسور

ضوابط طراحی اسانسور

کابین ,آسانسور ,یوک ,  ,نیز ,متر ,کابین آسانسور ,می باشد ,کابین و ,و یا ,می شود ,طراحی کابین آسانسور

مشخصات

تبلیغات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رویای بیت کوین Bitcoin Dream پرسش و پاسخ وردپرس سایت کیم کالا فروشگاه اینترنتی Lotus Water Psychology سایه وارونه داده پردازی نرم افکار اپیکیشن نت مانی net money مرکز تخصصی گچبری و قالبسازی آذین بیوگرافی ابوالفضل بابادی شوراب گروه هنری اولین اکشن سازان جوان اقیانوس طلایی .:: تنفّس صــــبح ::. شین نویسه خبر شهدای مدافع حرم پایکد نقاشی کشیدن درمان مو کبدچرب Sh.S نمونه سوالات استخدامی بانک تجارت (فروردین 1400) رسانه ارزهای دیجیتال و صرافی Coinex مرکز ماساژ در تهران